RAMAZAN'DA YETERLİ VE DENGELİ BESLENME ŞART

08 May 2019
Balıkesir İl Sağlık Müdürü Op.Dr. Mehmet Burak Öztop   Ramazan ayı için sağlıklı beslenme önerilerinde de bulunarak “Sağlığın korunması açısından yeterli ve dengeli beslenmenin gerekli olduğu unutulmamalıdır”dedi. 
Ramazan ayı Müslümanlar için en kutsal aydır ve bireylerin günlük yaşantılarında beslenme değişiklikleri olmaktadır. Ramazan ayında yapılan en önemli beslenme değişiklikleri arasında oruç tutan kişiler, günlük beslenme şekli ve öğün sayısını değiştirmekte, üç ana öğün olan günlük beslenme düzeni iki öğüne inmektedir. Bu dönemde açlık süresi 16-17 saate uzamaktadır. İftar sofralarının zengin olması ile özellikle hamur işleri, tatlılar, kırmızı et, ekmek, pilav ve makarna tüketiminin arttığı görülmektedir. Oysa oruç tutarken de sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması esas olmalıdır. Ramazan ayında bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre vücut gereksinimlerinin değişmediği ve bu süre zarfında da sağlığın korunması açısından yeterli ve dengeli beslenmenin gerekli olduğu unutulmamalıdır.  
  RAMAZAN’DA BESLENME ÖNERİLERİ 
Ramazan ayı için sağlıklı beslenme önerilerinde de bulunan Balıkesir İl Sağlık Müdürü Op.Dr. Mehmet Burak Öztop  “Ramazan ayında öğünleri; sahur ve iftarda iki ana öğün ile iftardan sonra 1-1,5 saat arayla olacak şekilde bir ya da iki ara öğün olarak düzenlemeliyiz. Sahur öğününü atlamamalıyız. Uzun süre aç kalmak metabolizma hızının iyice düşmesine neden olacağı için sahura kalkmak önemlidir. Sahurda uzun süre tok kalmayı sağlayan kan şekerini düzene koyan besinleri tercih etmeliyiz: Bunlarda yumurta, peynir, süt, kepekli ekmek/ tam buğday ekmeği gibi besinler olabilir. Bunun yanına bir kase çorba da ekleyebiliriz.  Orucu zeytin, hurma ve su gibi hafif besinlerle açmalı ve ılık bir çorbayla öğüne başlamalıyız. İftarda sütlü tatlılar(sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları tercih etmeliyiz. Yemeklerimizi yavaş yiyip, çok iyi çiğnemeliyiz. Kepek, tam tahıllı, çavdar, yulaf ekmeği, sebze, meyve ve salata gibi posalı besinlerin tüketimine ağırlık vermeliyiz. Kronik hastalığı, yüksek tansiyonu, böbrek, mide, kalp hastalığı olanlar ile kanser hastaları ve düzenli ilaç kullanan hastaların oruç tutmak istemesi halinde doktorlarına başvurmaları ve doktorlarının  uygun görmesi durumunda oruç tutmaları sağlıkları için önemlidir”şeklinde konuştu.  
 
  • facebook hesabınızla yorumlayın:
    Share on Myspace

Konuk Olarak Yorum Yapın

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.

logo
Sözcü Gazete ve Matbaacılık Turizm İnşaat Mimarlık Tic. Ltd. Şti.
Fevzi Paşa Mahallesi Çarşı Sokak No:21 Saatli Camii Aralığı Ayvalık/Balıkesir
(0 266) 313 00 65/66
Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
İmtiyaz Sahibi :  Selahattin Yay
Kurucusu :  Levent Engin Pamirol
Sor. Yazı İşl. Md. :  Serdar Göktekin
Sayfa Editörü :  Cengiz Tosunyılmaz
Bilgi İşlem :  Gülçin Sarıkaya
Baskı Sorumlusu :  Levent Şenol
Hukuk Danışmanı :  Mustafa Sakızlı
Haber Merkezi    Serdar Göktekin
 Kemal Kasap
 Cengiz Tosunyılmaz
:
 
Spor Müdürü :  Cemal Erhanoğlu
Reklam Müdürü :  Raşit Özgül
Katkı Yapanlar : Bülent Bilici Hüsnü Evren
  Kazım Yorulmaz Zeliha Kafa
Temsilciler
Altınoluk Hasan Şen 0536 636 38 79
Altınova Yusuf Bilici 0543 343 18 59
Ayvalık Cemal Erhanoğlu 0542 582 11 80
Balıkesir Taylan Toprak 0554 479 32 25
Burhaniye Şenol Torlak 0554 594 67 15
Edremit Tuncay Ayklan 0535 514 74 25
Gömeç Yusuf Duran  
Küçükköy Bahtiyar Yıldırım 0535 518 11 24